Finnes det vanntette joggesko med vernetupp?

Liz har tent på sauen nå 🙂 !!!!! Skikkelig. Hun er ikke i minste tvil om hva hun skal gjøre. Det er verre med meg som skal fortelle henne hva hun skal gjøre!!

Var hos Lars-Bjarne og Anne-Kirsti på kvelden i går, og da trente vi litt (det er noen uker siden Liz tente …). Og jeg ble både imponert og ydmyk over å se henne jobbe instiktivt med sauen. Hun vet så inderlig godt hva som skal gjøres og hvorfor. Men det gjenstår mye trening – og enda mer trening – for at jeg skal klare å lese hele situasjonen og dermed formidle de riktige kommandoene til henne. Det er mye som skal tas inn for en stakkars byjente; hundens bevegelser, forstå hva som kommer til å bli neste bevegelse, sauen, saueflokken, ledersauen, er det noen plasser de søker, hvordan bevege seg når sauen står på føttene dine, hvordan rygge kjapt uten å falle på tistler eller brennesler, etc etc etc etc. Morsomt!

Liz og meg jobbet i går med driving med meg, vinklinger, utgang og balansering.

Takk til Lars-Bjarne for at han er en så sindig og rolig instruktør 🙂 Jeg gleder meg stort til kurset som begynner i august! 

5 kommentarer om “Finnes det vanntette joggesko med vernetupp?

  1. Driving med deg, vinklinger, utgang og balansering…. Jada – flere byjenter som skjønner lite av dette…. Men – så gøy at hun nå har tent på sauen og at du har sjanse til å lære underveis!

  2. Synd forresten at jeg allerede har gitt bort mine vanntette sko med vernetupp!!! Men ja, det finnes, he he

Legg igjen en kommentar